30.10.2020 r.
1. Próba grania jesiennej muzyki- odtwarzanie wystukanego za pomocą dłoni, łyżki rytmu.
Materiały: garnek, łyżka.
Rodzic wystukuje rytm, uderzając łyżką o garnek a zadaniem dziecka jest wystukanie takiego samego rytmu.
2. Nazywanie aktualnego miesiąca, dnia tygodnia, pory roku oraz elementów pogody.
* jaki mamy miesiąc? Mówimy: PAŹ-DZIER-NIK – dziecko powtarza sylaby i cały wyraz.
* Jaki jest dzień tygodnia? Mówimy: PIĄ-TEK- – dziecko powtarza sylaby i cały wyraz
* jaka jest pogoda? Podchodzimy do okna i obserwujemy- nazywamy, a dziecko powtarza- są chmury, świeci słońce, pada deszcz- w zależności od tego, co widzimy za oknem
3. Słuchanie wiersza w ciszy Jadwigi Koczanowskiej „Listopad”.
Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,
żeby zobaczyć wiele zalet.
Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo,
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.
Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,
deszcz kropelkami w ono stuka,
to jest melodia listopada –
niezwykle piękna, chociaż smutna.
- Rozmowa na temat wiersza.
− Jak nazywamy taką deszczową, pochmurną jesień?
− Jak nazywa się miesiąc, o którym jest mowa w wierszu?
− Czy odgłos padającego deszczu, kropli uderzających o szyby ma w sobie coś pięknego
i tajemniczego?
- Muzyczna interpretacja wiersza.
Przedmioty wydające dźwięki (papier, butelki plastikowe, puszki, woreczki foliowe, folia
aluminiowa…).
Rodzic wolno czyta wiersz, a dzieci próbują zilustrować jego tekst, wykorzystując przedmioty
wydające dźwięki (papier, butelki plastikowe, puszki, woreczki foliowe, folię aluminiową…).
4. „Drzewa w listopadzie”- malowanie jesiennej przyrody technika mokre w mokrym- poznawanie nowej techniki plastycznej
Potrzebne materiały: kartka, pędzel, farby w jesiennych kolorach ,kubek z wodą, podkładka
Wykonanie:
Obserwujemy przez okno lub na podwórku drzewa- opowiadamy dziecku, że liście są kolorowe: czerwone, brązowe, żółte i pomarańczowe i spadają z drzew. Jest jesień.
Kartkę papieru malujemy pędzlem zamoczonym w wodzie tak, aby była cała mokra. Następnie pędzlem zamoczonym w wodzie i farbie malujemy drzewa. Dla ułatwienia można na oddzielnej kartce namalować dziecku kilka prostych jesiennych drzewa, aby odwzorowało lub namalować kontury a zadaniem dziecka będzie pokolorowanie.
5. Zabawy swobodne- nie zapomnijmy o chwili wytchnienia, dajmy dziecku czas na zabawę. Jeśli mamy taką możliwość możemy wybrać się na bezpieczny spacer lub na podwórko. Pamiętajmy także o obowiązku posprzątania zabawek po skończonej zabawie
6. Zabawy z wodą: Przelewanie wody z miski do miski, za pomocą kubka, łyżki;
barwienie wody poprzez zanurzanie pędzelków z farbą
Potrzebne materiały: 2 miski, kubki, łyżka- wazówka, pędzel farby
Najpierw dajemy dziecku 2 miski – jedna z woda, druga pusta. Zadanie polega na przelaniu wody z jednej miski do drugiej przy użyciu kubka oraz łyżki/wazówki
Następnie farbujemy wodę w kubkach farbami na niebiesko, żółto, czerwono i mieszamy barwy: część żółtej wody wlewamy do niebieskiej, a część do czerwonej. Obserwujemy jakie kolory powstały.
Prosimy o przesyłanie zdjęć prac dzieci na naszą grupę na Facebooku oraz gromadzenie wszelkich wytworów w jednej teczce. Ze względu na to, iż nasze dzieci odbywają roczne przygotowanie przedszkolne, zadania przez nie wykonywane muszą być dokumentowane.
Życzymy zdrówka i bezpiecznego weekendu J
Nauczycielki z grupy Żabki i Żuczki.
Rytmika:
1.Zabawa ruchowa przy piosence pt. „Muzyczne stop”
https://www.youtube.com/watch?v=EFJlIpENH9g
Dzieci wykonują ruchy zgodnie z tekstem piosenki (idą, biegną powoli, skaczą), na słowo STOP zatrzymują się.
2.Ćwiczenia rytmiczne do piosenki ”The Clap Clap Song”
https://www.youtube.com/watch?v=SruVR2fBQWE
Przykładowy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=RYVfxuYzfgQ
Dzieci klaszczą w rytm muzyki, możemy pomóc im odliczając głośno: Raz, dwa, trzy.
Zamiast klaskania mogą także uderzać rytmicznie w podłogę.
3.Wysłuchanie piosenki pt. „Kalosze”. Ozdabianie kaloszy.
https://www.youtube.com/watch?v=J6kSyNUEBWs&feature=youtu.be
Dzieci słuchają piosenki. Mogą spróbować zaśpiewać refren. Następnie ozdabiają kalosze (Tekst piosenki i kalosze w załączniku).
Propozycje ćwiczeń od pani pedagog- Justyny Szafrańskiej
Propozycja zajęć z terapii ręki:
- przy użyciu plasteliny bądź innej masy plastycznej wypełniamy rozcierając wcześniej narysowane na kartce kształty figur geometrycznych
- wydzieranie kawałków z kolorowego papieru, a następnie wypełnianie dowolnych kształtów ( np.słońce, chmurki, serce )
- wyciąganie, przenoszenie elementów za pomocą różnych szczypców, pęsetek
Propozycja zajęć korekcyjno - kompensacyjnych:
- rozpoznawanie znaków graficznych liter - zadaniem dziecka jest odszukanie w wyrazie wskazanej litery i nazwanie jej
- ćwiczenia grafomotoryczne - kreślenie znaków literopodobnych
- porównywanie liczebności zbiorów - łączenie cyfry z taką samą liczbą elementów
Propozycja zajęć usprawniających procesy poznawcze:
- tworzenie zbiorów według kategorii (kolor, kształt, wielkość) do zabawy możemy użyć np. klocków
- rozpoznawanie przedmiotów umieszczonych w worku za pomocą dotyku