• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

30.10.2020 r.

1. Próba grania jesiennej muzyki- odtwarzanie wystukanego za pomocą dłoni, łyżki rytmu.

Materiały: garnek, łyżka.

Rodzic wystukuje rytm, uderzając łyżką o garnek a zadaniem dziecka jest wystukanie takiego samego rytmu.

2. Nazywanie aktualnego miesiąca, dnia tygodnia, pory roku oraz elementów pogody.

* jaki mamy miesiąc?  Mówimy: PAŹ-DZIER-NIK – dziecko powtarza sylaby i cały wyraz.

* Jaki jest dzień tygodnia? Mówimy: PIĄ-TEK- – dziecko powtarza sylaby i cały wyraz

* jaka jest pogoda? Podchodzimy do okna i obserwujemy- nazywamy, a dziecko powtarza- są chmury, świeci słońce, pada deszcz- w zależności od tego, co widzimy za oknem

3. Słuchanie wiersza w ciszy Jadwigi Koczanowskiej „Listopad”.

Miesiąc listopad nie jest brzydki

i smutny być nie musi wcale,

wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,

żeby zobaczyć wiele zalet.

Kiedy ostatnie liście spadną

i szare chmury skryją niebo,

listopad jest jak baśń ciekawa,

ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,

deszcz kropelkami w ono stuka,

to jest melodia listopada –

niezwykle piękna, chociaż smutna.

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

− Jak nazywamy taką deszczową, pochmurną jesień?

− Jak nazywa się miesiąc, o którym jest mowa w wierszu?

− Czy odgłos padającego deszczu, kropli uderzających o szyby ma w sobie coś pięknego

i tajemniczego?

  • Muzyczna interpretacja wiersza.

Przedmioty wydające dźwięki (papier, butelki plastikowe, puszki, woreczki foliowe, folia

aluminiowa…).

Rodzic  wolno czyta wiersz, a dzieci próbują zilustrować jego tekst, wykorzystując przedmioty

wydające dźwięki (papier, butelki plastikowe, puszki, woreczki foliowe, folię aluminiową…).

4. „Drzewa w listopadzie”- malowanie jesiennej przyrody technika mokre w mokrym- poznawanie nowej techniki plastycznej

Potrzebne materiały: kartka, pędzel, farby w jesiennych kolorach ,kubek z wodą, podkładka

Wykonanie:

Obserwujemy przez okno lub na podwórku drzewa- opowiadamy dziecku, że liście są kolorowe: czerwone, brązowe, żółte i pomarańczowe i spadają z drzew. Jest jesień.

Kartkę papieru malujemy pędzlem zamoczonym w wodzie tak, aby była cała mokra. Następnie pędzlem zamoczonym w wodzie i farbie malujemy drzewa. Dla ułatwienia można na oddzielnej kartce namalować dziecku kilka prostych jesiennych drzewa, aby odwzorowało lub namalować kontury a zadaniem dziecka będzie pokolorowanie.

5. Zabawy swobodne- nie zapomnijmy o chwili wytchnienia, dajmy dziecku czas na zabawę. Jeśli mamy taką możliwość możemy wybrać się na bezpieczny spacer lub na podwórko. Pamiętajmy także o obowiązku posprzątania zabawek po skończonej zabawie

6. Zabawy z wodą: Przelewanie wody z miski do miski, za pomocą kubka, łyżki;
barwienie wody poprzez zanurzanie pędzelków z farbą

Potrzebne materiały: 2 miski, kubki, łyżka- wazówka, pędzel farby

Najpierw dajemy dziecku 2 miski – jedna z woda, druga pusta. Zadanie polega na przelaniu wody z jednej miski do drugiej przy użyciu kubka oraz łyżki/wazówki

Następnie farbujemy wodę w kubkach farbami na niebiesko, żółto, czerwono i mieszamy barwy: część żółtej wody wlewamy do niebieskiej, a część do czerwonej. Obserwujemy jakie kolory powstały.

Prosimy o przesyłanie zdjęć prac dzieci na naszą grupę na Facebooku oraz gromadzenie wszelkich wytworów w jednej  teczce. Ze względu na to, iż nasze dzieci odbywają roczne przygotowanie przedszkolne, zadania przez nie wykonywane muszą być dokumentowane.

Życzymy zdrówka i bezpiecznego weekendu J

Nauczycielki z grupy Żabki i Żuczki.

 

Rytmika:

1.Zabawa ruchowa przy piosence pt. „Muzyczne stop”

https://www.youtube.com/watch?v=EFJlIpENH9g

Dzieci wykonują ruchy zgodnie z tekstem piosenki (idą, biegną powoli, skaczą), na słowo STOP zatrzymują się.

2.Ćwiczenia rytmiczne do piosenki ”The Clap Clap Song”

https://www.youtube.com/watch?v=SruVR2fBQWE

Przykładowy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=RYVfxuYzfgQ

Dzieci klaszczą w rytm muzyki, możemy pomóc im odliczając głośno: Raz, dwa, trzy.

Zamiast klaskania mogą także uderzać rytmicznie w podłogę.

3.Wysłuchanie piosenki pt. „Kalosze”. Ozdabianie kaloszy.

https://www.youtube.com/watch?v=J6kSyNUEBWs&feature=youtu.be

 

Dzieci słuchają piosenki. Mogą spróbować zaśpiewać refren. Następnie ozdabiają kalosze (Tekst piosenki i kalosze w załączniku).

kalosze.pdf

 

Propozycje ćwiczeń od pani pedagog- Justyny Szafrańskiej

Propozycja zajęć z terapii ręki:

- przy użyciu plasteliny bądź innej masy plastycznej wypełniamy rozcierając wcześniej narysowane na kartce kształty figur geometrycznych

- wydzieranie kawałków z kolorowego papieru, a następnie wypełnianie dowolnych kształtów ( np.słońce, chmurki, serce )

- wyciąganie, przenoszenie elementów za pomocą różnych szczypców, pęsetek

Propozycja zajęć korekcyjno - kompensacyjnych:

- rozpoznawanie znaków graficznych liter - zadaniem dziecka jest odszukanie w wyrazie wskazanej litery i nazwanie jej

- ćwiczenia grafomotoryczne - kreślenie znaków literopodobnych

- porównywanie liczebności zbiorów - łączenie cyfry z taką samą liczbą elementów

Propozycja zajęć usprawniających procesy poznawcze:

- tworzenie zbiorów według kategorii (kolor, kształt, wielkość) do zabawy możemy użyć np. klocków

- rozpoznawanie przedmiotów umieszczonych w worku za pomocą dotyku

Przekierowanie na stronę Facebook