• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

Zabawa „Poruszam się jak…”

Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem woreczków.

Potrzebne materiały: woreczek gimnastyczny (można go wykonać poprzez wsypanie do balona/gumowej rękawiczki/skarpetki/ woreczka strunowego sypkiego produktu, np. kaszy, ryżu, grochu, soli). Można także wykorzystać nieugotowaną saszetkę ryżu; taśma malarska lub kawałek wstążki.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci biegają po sali w rytmie spokojnej jesiennej muzyki. Gdy muzyka milknie, zatrzymują się i kładą woreczki na wymienianych częściach ciała, np.: na głowie, na barku, na karku, na ramieniu wyprostowanym w przód, w tył, w bok, na dłoni, na plecach, na klatce piersiowej, pod kolanem, na kolanie ugiętej nogi, na stopie, i przyjmują taką pozycję, by woreczek nie spadł (skłon głowy w przód, opad tułowia w przód, w tył, stanie na jednej nodze).

Link do muzyki:

https://chomikuj.pl/.../RYT.../16+Bieg,5336448070.mp3(audio)

  • Ćwiczenia szyi, z elementem zręczności. Dzieci stoją, mają woreczki na głowach. Na sygnał zrzucają woreczki do rąk trzymanych na wysokości pasa. Podczas kolejnych powtórzeń próbują chwytać woreczki jedną ręką, na zmianę – prawą, lewą.
  • Zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Zabawy kotka z myszką. Dzieci są kotkami. Ustawiają się w pozycji na czworakach. Woreczki (myszki) leżą na podłodze przy ich dłoniach. Kotki trącają myszki łapkami, na zmianę: prawą, lewą. Przestraszone myszki uciekają– dzieci przesuwają woreczki ruchem ślizgowym do przodu, a kotki usiłują dogonić myszki– w pozycji na czworakach zbliżają się do woreczków. Myszki ponownie uciekają i zabawa toczy się dalej.
  • Ćwiczenie z elementem rzutu-Przerzuć na drugą stronę. Dzieci leżą na brzuchu na podłodze. W odległości ok. 1 m. Od głowy dziecka rozkładamy tasiemkę lub przyklejamy kawałek taśmy malarskiej. Dzieci trzymają w dłoniach woreczki, podnoszą ramiona nad podłogę i starają się przerzucić przybory na drugą stronę linii.
  • Ćwiczenie stóp. Na podłodze jest linia (kładziemy tasiemkę lub przyklejamy taśmę malarską). Woreczki leżą na podłodze przy bosych stopach dzieci. Na sygnał dzieci chwytają woreczki palcami jednej stopy i przenoszą je na drugą stronę linii.
  • Ćwiczenie z elementem dźwigania. Prosimy dzieci aby przyjrzały się jak są ustawione krzesła wokół stołu. Następnie ustawiamy wszystkie w szeregu a zadaniem dzieci jest ustawić krzesła tak, jak były na początku.
  • Ćwiczenie oddechowe. Dzieci maszerują dookoła pokoju, unoszą woreczki trzymane w obu dłoniach przodem w górę, wykonując wdech, i opuszczają w dół – wykonując wydech.

Po ćwiczeniach gimnastycznych zapraszamy do wykonania kart pracy. W przypadku problemów z wydrukiem można na zasadzie zabawy poćwiczyć umiejętności matematyczne, np. daj 2 kredki, daj 1 kredkę itd...

W przypadku figur geometrycznych można wyciąć je z papieru i zadaniem dziecka będzie wybranie spośród nich trójkątów i każdorazowo nazwanie ich.

Pamiętajmy także, aby dzieci znalazły czas na odpoczynek, np. przy muzyce relaksacyjnej oraz zabawę swobodną ulubionymi zabawkami. Mimo tej trudnej sytuacji nie zapominajmy jednak o konsekwencji w działaniu i egzekwowaniu od dziecka zdobytych umiejętności.

122746511 1653509411497095 7713583970983024943 n122919526 1653509184830451 3284420921219513320 nKarta Pracy trójkąty

Przekierowanie na stronę Facebook