• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

Drodzy Rodzice, poniżej przedstawiamy zagadnienia dydaktyczne na miesiąc wrzesień z podziałem na tygodnie. Jednocześnie informujemy, że są one obligatoryjne i treści te mogą ulec modyfikacji w toku bieżącej pracy

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE - WRZESIEŃ

I tydzień: W PRZEDSZKOLU:              

- wprowadzenie pojęcia dobre maniery rozumianego jako znajomość zwyczajów i norm towarzyskich obowiązujących w danej grupie, wskazanie przejawów dobrych manier; doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych i właściwego zachowania się w różnych sytuacjach; nabieranie przeświadczenia o konieczności odpowiedniego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie, integracja grupy przedszkolnej;

- ustalenie podstawowych zasad zachowania w grupie; rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie, słuchowe różnicowanie samogłosek o, a, u, i; rozumienie konieczności przestrzegania ustalonych zasad;

- różnicowanie pojęć prawa, lewa; kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie; nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych;

- poznanie słów, rytmu i melodii piosenki „Planeta dzieci”, podawanie nazw części ciała; rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie; nabieranie przeświadczenia o konieczności właściwego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie;

- globalne odczytywanie swojego imienia, podawanie nazw kącików w sali; rozwijanie inwencji twórczej dzieci; nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;

II tydzień: NASZE PRZEDSZKOLE:

- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy; kształtowanie umiejętności słuchania i kulturalnego prowadzenia rozmowy; uświadamianie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach;

- poszerzanie zasobu słownika dzieci w zabawie słowotwórczej; kształtowanie percepcji słuchowej – odszukiwanie słowa w słowie; uświadamianie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach;

- podawanie nazw zawodów wykonywanych przez pracowników przedszkola lub szkoły; poznanie zasady oznaczania strony prawej i lewej u innej osoby; rozwijanie świadomości w schemacie ciała w odniesieniu do innej osoby i umiejętności poruszania się w przestrzeni; uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola lub szkoły i szacunku do wykonywanej przez nie pracy;

- wprowadzenie rytmu w metrum 2/4; rozwijanie sprawności motorycznej, przekładanie rytmu na ruch, rozwijanie wrażliwości słuchowej; uświadamianie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach;

- pamięciowe opanowanie wiersza „Felek”; praca według instrukcji, rozwijanie sprawności manualnej; uświadamianie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach;

III: tydzień: JESTEM BEZPIECZNY:

- wprowadzenie pojęcia odwaga rozumianego jako podejmowanie trudnych decyzji służących dobru oraz przeciwstawianie się złu; rozwijanie umiejętności porozumiewania się za pomocą werbalnych i niewerbalnych środków wypowiedzi; uświadamianie roli odwagi w codziennych sytuacjach w domu, przedszkolu lub szkole;

- poznanie liter o, O, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów (budowanie modelu wyrazu); podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości w sytuacji zabawy;

- wskazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych, utrwalanie zasad przechodzenia przez jezdnię; rozwijanie umiejętności przekształcania rytmu ruchowego w graficzny; uświadamianie konieczności bezpiecznego zachowania się w ruchu pieszym;

- nauka piosenki „Zawody”, utrwalanie nazw figur geometrycznych; rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie, kształtowanie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmowy; kształtowanie szacunku do zawodu policjanta;

-utrwalanie w zabawie zasad ruchu drogowego; utrwalenie litery o, O; budowanie właściwych relacji między dziećmi podczas współpracy w zabawie, podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości;

IV tydzień: POMOCNA DŁOŃ:

- rozwijanie słownika czynnego dzieci – poszerzanie znaczenia pojęcia odwaga; kształtowanie umiejętności słuchania i budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie; podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości w sytuacji zabawy;

- poznanie liter a, A; kształcenie umiejętności dokonywania analizy oraz syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów (budowanie modelu wyrazu); podejmowanie prób kulturalnego mówienia o swoich potrzebach;

- utrwalanie nazw figur geometrycznych; kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji; stwarzanie sytuacji do rozwijania odwagi – wspieranie i rozwijanie asertywności dzieci;

- utrwalanie rytmu 2/4, wprowadzenie na przykładzie polki  – poznanie kroków ; kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas tańca; stwarzanie sytuacji do przezwyciężania nieśmiałości i lęków;

- wykorzystanie materiałów odpadowych do konstruowania zabawek; kształcenie sprawności manualnej i kreatywności dzieci; podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości w sytuacji zabawy – rozwijanie asertywności.

Przekierowanie na stronę Facebook