• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

Witamy Was Kochani!heart 

 

Rozpoczynamy kolejny tydzień „zdalnych zmagań”. Mamy nadzieję, że po weekendzie jesteście wypoczęci i pełni energii, bo w tym tygodniu będziemy wędrować szlakiem egzotycznych zwierząt. Dziś wyruszymy w wirtualną podróż do ZOO. Zrobimy sympatycznego lwa z kolorową grzywą. Kolejny raz proponujemy , abyś został „naukowcem” – dziś „pływająca meduza”. Popracujemy z naszymi książeczkami. Znajdzie się też czas na chwilę relaksu, zabawę ulubioną zabawką i wspólny spacer z rodzicami. smiley

 

 

 

Oto nasze propozycje na dziś

 

1.  Na miły początek dnia zapraszamy Cię do znanej już porannej gimnastyki „Najpierw skłon” z  / Wygibasy TV - piosenki dla dzieci - dziecięce hity/. Słuchaj, śpiewaj i ćwicz!.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

 

 

2.  A teraz wybierz się  z Anią i jej tatusiem na wirtualną wycieczkę do ZOO. Usiądź wygodnie, poproś kogoś dorosłego o „oprowadzenie Cię po ZOO”. Możesz tez zamknąć oczy.

 

 

 

       Był piękny dzień. Tata postanowił zabrać Anię na wycieczkę do zoo. Dziewczynka bardzo się ucieszyła. Pierwsze zwierzę, jakie zobaczyła Ania to lew. Miał on długą grzywę i wygrzewał się na słońcu. 
Tatuś powiedział Ani, że jest to król wszystkich zwierząt. Poszli dalej.

 

      Nagle Ania krzyknęła: - O! Popatrz, jaki śliczny konik!

 

To zebra- rzekł tatuś. Ma na sobie czarno-białe pasy.

 

      Następnym zwierzęciem był słoń. Ania jeszcze nigdy nie widziała takiego ogromnego słonia. 
       Nagle Ania zauważyła, iż przy następnej klatce zgromadziło się bardzo dużo dzieci, które cały czas się śmiały. Była bardzo ciekawa, co tam się znajduje. Podeszła bliżej i zobaczyła małpkę, która naśladowała dzieci i stroiła śmieszne miny. To zwierzątko podobało się Ani najbardziej.

 

       Nagle Ania usłyszała plusk wody. Odwróciła się i zobaczyła 4 długie nogi. To żyrafa piła wodę. Miała bardzo długą szyję i bardzo dużo brązowych plamek na ciele.

 

       Na wycieczce Ania spotkała jeszcze krokodyla, który miał wielkie kły i niedźwiedzia wygrzewającego się na słońcu.

 

       Zrobiło się już późno i tatuś z Anią musieli wracać do domu. Ani bardzo się podobała ta wycieczka i była bardzo szczęśliwa.

 

 

 

Jeśli podczas „wycieczki” byłeś uważny, spróbuj odpowiedzieć na kilka pytań:

 

- Jakie zwierzęta spotkała Ania w ZOO?

 

- Które zwierzę najbardziej spodobało się Ani i dlaczego?

 

- Co to jest ZOO?

 

- A które zwierzę najbardziej spodobało się Tobie i dlaczego?

 

Staraj się odpowiadać całym zdaniem.

 

 

 

3. Wykonaj kartę pracy Zeszyt Grafomotoryczny nr 49-50 Tropiciele 5-latek - najpierw pokoloruj papugę, potem dokończ szlaczek – pamiętaj rysuj z góry na dół, tak jak pokazują strzałki. Następnie rysuj lwy po śladzie  - pamiętaj, aby rysować po śladzie ruchem ciągłym bez odrywania ręki od kartki.

 

 

 

4. Pora na krótką przerwę umyj starannie ręce – pamiętaj , oszczędzaj wodę. Przygotuj dla siebie i dla mamy  szklankę wody lub soku lub  owoc.

 

 

 

5. Wykonaj sympatycznego lwa z kolorową grzywą

 

Potrzebne będą: blok rysunkowy z białymi i kolorowymi kartkami, kartki z kolorowego bloku kreatywnego, nożyczki, kredki, klej. Nie posiadasz takich materiałów – nie przejmuj się - to są tylko nasze propozycje. Możesz takiego lwa spróbować samodzielnie wykonać kredkami. Będzie na pewno piękny!

 

Jak zrobić? : samodzielnie na rysuj, tak jak potrafisz  głowę i ciało lwa. Wytnij dużo kolorowych pasków / mogą być z gazety kolorowej/. Nie muszą być równe. Na dole kartki przyklej ciało lwa. Teraz  zrób kolorową, bujną grzywę. Przyklej kolorowe paski niczym promyki słońca. Kiedy grzywa jest gotowa. przyklej głowę lwa. Kredkami dorysuj oczy, buzie, nos. Prawda, ze piękny?

 

 

https://kreatywnadzungla.pl/2019/05/praca-plastyczna-lew-z-kolorowa-grzywa.html

 

lub

 

"Zwierzątko domowe”  z wykorzystaniem Wyprawki Plastycznej nr 50 Tropiciele 4-latek

 

 

 

6. W wolnej chwili pobaw się swoimi ulubionymi zabawkami lub sięgnij po gry, układanki, puzzle itp.smiley

 

 

 

7.Jeśli chcesz zobaczyć „Pływającą meduzę” – wykonaj eksperyment. To nie jest trudne, a wrażenia wspaniałe.

 

Potrzebne będą: plastikowa butelka /najlepiej błękitna i gładka/, mała foliowa reklamówka, gumka recepturka, nożyczki, patyczek do szaszłyków

 

Jak zrobić? Rozłóż płasko małą foliową reklamówkę, odetnij uszy, przetnij na dwie części. Jedną z cześć reklamówki zwiąż na środku gumką recepturką tak, by wyglądała

 

jak mały balonik. Potnij folię na pojedyncze pasma- to będą macki meduzy. Część folii wytnij i wyrzuć tak, aby nie było zbyt dużo paseczków. Paseczki powinny być różnej długości. Wypełnij wodą główkę meduzy w taki sposób, by został w niej niewielki pęcherzyk powietrza. Wypełnij butelkę wodą i wciśnij meduzę do środka. Po włożeniu meduzy do butelki pojawią się na niej banieczki powietrza. Usuń je mieszając patyczkiem od szaszłyka zawartość butelki. Dolej wody  i zakręć dokładnie butelkę. Gotowe! Możesz przekręcać butelkę  i oglądać jak meduza powoli unosi się do góry. 

 

https://ekodziecko.com/plywajaca-meduza

 

 

 

8.  Zaproś rodzica na wspólną rowerową przejażdżkę. Pamiętaj, o zachowaniu bezpieczeństwa na ścieżce rowerowej.smiley

 

Przekierowanie na stronę Facebook