Drodzy Rodzice,
Proponujemy kolejne zadania, oczywiście do wyboru, na miarę możliwości Państwa i dzieci, w ramach pracy zdalnej. Dziękujemy za Państwa pomoc.
Dzień dobry!
Czwartek to dzień matematyki, więc podpowiemy Wam kilka zabaw z figurami geometrycznymi i jak świetnie się przy tym bawić. Nie zapomnijcie o relaksie – dziś możesz zostać „Mistrzem tańca”. A może zainspiruje Cię „robaczek”.
Odszukaj różnice na obrazku, zagraj w „ekologiczne memo” i poznaj kolejne tajniki szachów. Na koniec poznacie zasady gry „Dwa ognie” w ramach comiesięcznych warsztatów sportowych „Przedszkolak w ruchu”.
Bawcie się dobrze!
Oto nasze propozycje na dziś:
1. Dziś ciąg dalszy zabaw z figurami geometrycznymi. Posłuchaj Piosenki o figurach geometrycznych, która wprowadzi Cię w świat figur. Po jej wysłuchaniu wymień nazwy figur geometrycznych , o których opowiadał Pan Kreda.
https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM
2. Zapraszamy Cię do „ruszenia głową” i zmierzenia się z „Puzzlami matematycznymi” w sam raz dla Ciebie.
Poumieszczaj (narysuj i pokoloruj) figury znajdujące się z prawej strony każdej linijki w prostokącie znajdującym się z lewej strony tak, by wypełniły cały prostokąt. Dla ułatwienia jedna z figur w każdym prostokącie jest już narysowana.
Spróbuj, na pewno Ci się uda.
pobierz kartę tutaj: Puzzle_matematyczne.pdf
(obrazek pobrano ze strony: http://www.cauchy.pl/przedszkole/kociolek/puzzle/index.php)
Kolejna nasza propozycja to „Budowle”. Spróbuj z porozrzucanych elementów zbudować domek, taki sam, jaki jest pokazany w szarym trójkącie. Ile takich domków udało Ci się zbudować? Zaproś do wspólnej zabawy mamę lub tatę / brata, siostrę/. Sprawdź , czy zbudowaliście tyle samo domków?
pobierz kartę tutaj: Budowle_matematyczne.pdf
(obrazek pobrano ze strony: http://www.cauchy.pl/przedszkole/budowle/1/index.php)
Doskonale poradziłeś sobie z zadaniami matematycznymi - brawo!
3. Aby oderwać się od matematycznych wrażeń proponujemy chwilę relaksu – „Mistrz tańca”. W tej zabawie konieczna jest pomoc kogoś dorosłego. Poproś więc o pomoc mamę, tatę, brata lub siostrę.
Przygotuj kółka w 4 kolorach / lub poduszki, kolorowe kartki/ czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym. Włącz ulubioną muzykę. Przygotowane kółka / poduszki, kartki/ ułóż na podłodze, np. żółte kółko z przodu, niebieskie z tyłu, czerwone z lewej strony, zielone z prawej. Stań między kółkami, a następnie wykonuj rytm, który podaje Tobie osoba dorosła dotykając wskazanych kółek / poduszek, kartek/, np.
- prawa noga: 2 zielone, 2 czerwone
- lewa noga: 1 zielony, prawa noga: 3 niebieskie
- lewa ręka:2 niebieskie, prawa noga: 2 żółte
- lewa ręka:2 czerwone, prawa ręka: 2 żółte, podskok.
4.Teraz trochę plastyki
Wykonaj „Ekologiczną mandalę” z Zeszytu grafomotorycznego nr 45.
Przygotuj kredki i pokoloruj mandalę według własnego pomysłu, a potem rysuj szlaczek po śladzie - pamiętaj, abyś rysował ruchem ciągłym, płynnym, bez odrywania ręki od kartki.
A może spodoba Ci się „Robaczek”.
Potrzebne będą: wytłaczanka, nożyczki, kolorowa farba, pędzle, rurki (słomki) do picia z zagięciami, biała, czerwona i różowa kartka, klej, mazak.
Jak zrobić? Z wytłaczanki wytnij rządek mieszczący 3-4 jajka. Pomaluj kolorowymi farbkami, zostaw do wyschnięcia. Rurki do picia obetnij, umieść na pierwszym "garbie" na wytłaczance. Na białej kartce narysuj oczka, wytnij i przyklej. Z czerwonej wytnij buzie, różowej język. (Pamiętaj o bezpiecznym korzystaniu z nożyczek). Przyklej. Zrobiłeś pięknego robaczka.
pobierz obrazek tutaj: robaczek.pdf
źródło: https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/378-robaczek
5. Przyjrzyj się uważnie obrazkom. Jeśli dasz radę znajdź 10 różnic. Jeśli odszukasz 5 różnic – nie przejmuj się - zadanie także zaliczyłeś.
pobierz kartę tutaj: Znajdz_10_roznic.pdf
pomysł zaczerpnięto ze strony:http://przedszkolnepomysly.pl/2020/04/14/rozwijanki-percepcja-wzrokowa/
6. A teraz proponujemy świetną zabawę nie tylko dla przedszkolaków, ale i starszych dzieci, więc może zaprosisz do wspólnej zabawy brata lub siostrę „Ekologiczne memo” – poćwicz pamięć i połącz jednakowe obrazki w pary.
https://learningapps.org/display?v=py24anocn17
Pięknie wykonałeś te zadania
7. Pora na nasz kącik szachowy. Dziś lekcja nr 2. Poznasz pierwszą figurę szachową - wieżę. Oglądaj uważnie.
https://www.youtube.com/watch?v=BQEg9kTMhMs
8.Czas na comiesięczne warsztaty sportowe „Przedszkolak w ruchu”. W tym miesiącu mieliśmy uczyć się kolejnej gry zespołowej „Dwa ognie”, dlatego dowiesz się teraz: Jak grać w dwa ognie? i Czego potrzebujemy do gry?
Potrzebna jest: piłka, sala gimnastyczna, którą dzielimy na dwie równe części.
Nasze zasady gry:
Do gry wybieramy dwie drużyny. Każda drużyna liczy tyle samo zawodników, którzy ustawiają się na swojej połowie boiska. Każda drużyna wśród swoich zawodników wybiera „matkę”, która staje za linią pola drużyny przeciwnej / punkt pomarańczowy i niebieski/. Za pomocą losowania wybieramy, która „matka” rozpoczyna grę.
Jak przebiega gra?
Zabawa polega na „zbiciu” zawodników drużyny przeciwnej:
- „zbijamy” przez trafienie piłką przeciwnika (nie wolno rzucać w głowę),
- „zbijać” mogą „matki” oraz zawodnicy z drużyn, którzy przechwycą piłkę i jej nie upuszczą,
- nie zbijamy „matek”,
- trafiony piłką zawodnik schodzi z boiska, staje po stronie swojej „matki” i pomaga jej w „zbijaniu” zawodników drużyny przeciwnej,
- zawodnicy poruszają się tylko po swojej części boiska,
- jeśli piłka wypadnie poza boisko, przejmuje ją „matka”, w której stronę piłka leciała,
- zawodnik znajdujący się na boisku może łapać piłkę i jeśli jej nie upuścił na ziemię może „zbijać” swoich przeciwników,
- „zbicie” nie liczy się, gdy piłka odbiła się od ziemi, zanim trafiła zawodnika
ustawienie drużyn na boisku podczas gry w „dwa ognie”
Wygrywa ta drużyna, która pierwsza zbije wszystkich zawodników drużyny przeciwnej.
Spójrzcie, jak grają w „Dwa ognie” starsi chłopcy.
https://www.youtube.com/watch?v=l5JiREFnwnM