• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

Drodzy Rodzice, dziękujemy Wam za kolejny tydzień współpracy, która jest możliwa dzięki Państwa zaangażowaniu. Dziękujemy również za wszystkie przesyłane zdjęcia z formami aktywności dzieci.

Dzień dobry Kochani!

Dziś mamy już koniec tygodnia. Przed nami weekend. Przypomnijcie sobie więc, jaki dziś jest dzień? Na dziś przygotowałyśmy dla Was: ćwiczenia ortofoniczne,  zagadki obrazkowo- dźwiękowe.

Będziemy łowić fasolkę i rybki. Kto pracuje – ten musi odpocząć , dlatego nie zapomnimy o relaksie.

UWAGA: W przyszłym tygodniu planujemy zrobić twarożek z wyhodowanym przez Was szczypiorkiem. Chętnych prosimy, by posadzili cebulę na szczypiorek.

Życzymy Wam dziś miłej zabawy.wink

Dziękujemy Wam również za całotygodniową aktywność.heart

 

Dziś proponujemy Wam:

 

1.Piosenka na powitanie „Dziadek fajną farmę miał” połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi. Dziś przywitamy się muzycznie. Przypomnimy sobie piosenkę, którą śpiewaliśmy razem w przedszkolu. Zapraszamy więc, do zabawy - klaszcz w rytm muzyki i spróbuj naśladować sposób wydawania dźwięków przez zwierzęta z piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

2. Wykonaj kartę pracy cz. 3 nr 26 /poproś kogoś starszego o przeczytanie polecenia/. Przyjrzyj się obrazkowi. Co on przedstawia? Przeczytaj wyraz podstawowy jajo. Pokoloruj jajka z obrazkami, których nazwy zaczynają się głoską j.

Jeśli chcesz, wykonaj zadanie dodatkowe: Posłuchaj rymowanki:

Jedno jajko w koszu,

Drugie zaraz będzie.

Mama kura głośno gdacze

Wysoko na grzędzie.

Recytuj rymowankę i jednocześnie prowadź palcem po śladzie jajka. Brawoyes To wcale nie jest trudne!

                                         Lub

Proponujemy Tobie zabawę słuchową Coś na głoskę j. Idź do kuchni. Rozejrzyj się wokoło. Spróbuj wyszukać przedmioty, które zaczynają się głoską j  /jabłko, jarmuż, jajko/.  To naprawdę trudne zadanie. Jeśli znajdziesz  dwa przedmioty należą Ci się brawasmiley

                                          Lub

Wybierz ze swojego kącika książki ulubioną książeczkę. Odszukaj w niej wszystkie literki j. Weź ołówek i zakreśl je w kółeczko. Jeśli będziesz miał kłopoty poproś o pomoc kogoś starszego.

3. Jesteśmy ciekawe jak poradzisz sobie z zagadkami dźwiękowymi „Zwierzęta na wsi”. Posłuchaj. Czy rozpoznajesz te zwierzęta? Z pewnością rozpoznałeś je wszystkie – brawo yes

https://www.youtube.com/watch?v=qz0wkrTtCLw  /

4.Napracowałeś się, a zatem czas na małą przerwę – wypij szklankę wody lub soku lub zjedz owoc lub połóż się wygodnie na plecach, zrób kilka głębokich wdechów nosem, a wydychaj powietrze ustami. Poleż jeszcze przez chwilkę. Czy już odpocząłeś?

5.  Zabawy  na koncentrację , wyobraźnię, sprawność ręki.  Potrafisz łowić rybki? A złowić fasolkę za pomocą słomki? Spróbuj i zmierz się z naszymi zadaniami.

Łowienie rybek - zabawa z makaronem i  z klamerkami

Potrzebne będą : makaron w kształcie muszli, klamerka od bielizny. farby lub mazaki.

Jak zrobić?

Wszystko zależy od Twojej wyobraźni. Pomaluj muszle w rybki. Pomyśl, jak możesz zrobić dwa stawy dla swoich rybek. Gdy wyschną możesz już zacząć łowić swoje rybki. Przenoś rybki z jednego stawu do drugiego za pomocą klamerki do bielizny.

Zamiast barwnych rybek  możesz łapać cyferki, literki. Wystarczy przykleić do makaronowych muszli odpowiednie karteczki.

https://www.youtube.com/watch?v=65O16scyGLw

Poławianie fasolki za pomocą słomki to świetne ćwiczenie logopedyczne i wspaniała zabawa.

Potrzebne będą: słomka, fasola, dwa kubeczki / miseczki, talerzyki ,itp./.

Możesz zaprosić do zabawy brata, siostrę… Wtedy przygotuj dodatkowo 2 słomki, więcej fasoli, 4 kubeczki/. Odrobina rywalizacji - kto złapie więcej fasolek, doda zabawie ciekawości. Możesz już zacząć!

Jak się bawić?

Wciągamy przez słomkę powietrze i staramy się zassać do słomki fasolę. Złapaną fasolkę przenosimy do drugiego kubeczka/miseczki, talerzyka/. Po zakończeniu zabawy przelicz - kto złapał więcej fasolek?

https://www.youtube.com/watch?v=7N61I91O-nI

Przekierowanie na stronę Facebook