Dyrektorem Przedszkola Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi „Leszczynowa Górka” jest mgr Anna Kurzawa.
Kadrę Przedszkola stanowią :
- nauczycielki wychowania przedszkolnego posiadające wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
- pedagodzy specjalni i oligofrenopedagodzy z wykształceniem wyższym magisterskim oraz kwalifikacjami do pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- pedagog
- psycholog
- logopeda
- nauczyciel języka angielskiego
- specjalista eeg biofeetback
- terapeuta Integracji Sensorycznej
Kompetentna i wykwalifikowana kadra pedagogiczna z dużym doświadczeniem zawodowym i wysokimi predyspozycjami osobistymi do pracy z małym dzieckiem realizuje zintegrowany program oddziaływań wychowawczych.
Personel administracyjno-obsługowy stanowią;
1.główny księgowy
2. starszy specjalista
3. starszy intendent
4.kucharz
5.pomoce kucharza
6.pomoc nauczyciela
7. woźne oddziałowe
8.konserwator
Przedszkole otwarte na potrzeby Dzieci i Rodziców
1.Tworzymy odpowiedni klimat do wzmacniania więzi dziecka z rodziną.
2. Szanujemy odrębność i indywidualność każdego dziecka.
3. Zapewniamy wszechstronny rozwój osobowości dziecka.
4. Absolwent naszego przedszkola to dziecko otwarte, twórcze i aktywne.
Głównym priorytetem w pracy pedagogicznej jest dobro dziecka, bezpieczeństwo, wiara w swoje potencjalne możliwości w atmosferze przyjaźni i zachęty ,kształtowanie życzliwego i otwartego stosunku do ludzi, ich odrębności i indywidualności.
Przedszkole zlokalizowane jest na osiedlu Zatorze przy ulicy Chopina 11. Lokalizacja budynku tworzy dla dzieci oazę spokoju, bezpieczeństwa z dala od zgiełku, gwaru miejskiego. Budynek otoczony zieleńcami z bogatą roślinnością i kwiatami.
Składa się z 7 sal dydaktycznych oraz gabinetów do pracy indywidualnej, gabinetu psychologa, logopedy oraz gabinetu Integracji Sensorycznej i terapii ruchowej .
Budynek bez barier architektonicznych, umożliwiający przemieszczanie się dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.
Teren przedszkola otoczony dużym placem zabaw- dostosowanym także do dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, bezpiecznym i pełnym zieleni.
Dlaczego integracja?
Dlatego ,iż :
-Integracja jest przejawem humanizacji przedszkola otwartego na potrzeby dzieci i ich rodziców.
-Uczy współdziałania w grupie, wzajemnej pomocy i wsparcia.
-Uwzględnia aktualny poziom rozwoju dziecka i dostosowuje zadania edukacyjne do możliwości dziecka.
-Uczy wrażliwości i wzajemnej akceptacji.
Odpowiedzialna integracja nie oznacza jedynie włączenia dziecka do grupy przedszkolnej bez zabezpieczenia jego potrzeb i dania właściwego wsparcia, licząc na to, że jakoś sobie poradzi dziecko, nauczyciel i przedszkole.
Integracja wymaga zmian organizacyjnych pracy i stworzenia warunków do edukacji.
Dyrektor przyjmując zalecenia zawarte w orzeczeniach PPP i planując działalność przedszkola dodatkowo :
- Zatrudnia nauczycieli wspierających.
- Zatrudnia innych specjalistów w zależności od potrzeb.
- Doposaża placówkę w sprzęt rehabilitacyjny, pomoce dydaktyczne, stwarza warunki do pracy z dzieckiem.
W oddziale integracyjnym zostają przezwyciężane przejawy negatywnego zachowania, budowania przyjaźni i prawidłowych relacji między dziećmi zdrowymi i niepełnosprawnymi. Kształtowane są pozytywne postawy i wzmacniane cechy osobowości jak: otwartość, wrażliwość, uczynność, cierpliwość i wytrwałość.
Dzieci pełnosprawne w obcowaniu z niepełnosprawnymi rówieśnikami uczą się:
- większej tolerancji wobec innych
- akceptowania niepełnosprawności
- odpowiedzialności i życzliwości wobec innych
- większej otwartości na inność (mają większą świadomość tego, że nie wszyscy są jednakowi, co nie znaczy, że są przez to gorsi)
- wrażliwości na potrzeby innych (rozumieją ograniczenia samodzielności swoich kolegów i troszczą się o nich)
- organizowania zabawy w grupie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
- większej wytrwałości i cierpliwości w pokonywaniu własnych trudności
Dzieci z niepełnosprawnością, obserwując na co dzień pełnosprawnych rówieśników:
- odnajdują swoje miejsce w środowisku, co w przyszłości umożliwi im odważniej patrzeć na świat
- starają się dorównać zdrowym rówieśnikom, mobilizując się do większego wysiłku, a jednocześnie lepiej się rozwijają psychofizycznie
- łatwiej adaptują się do nowych warunków, sytuacji i osób
- nabierają większej pewności siebie
- naśladują czynności związane z samoobsługą, zabawą, zachowaniem, mową, zdobywaniem nowych wiadomości i umiejętności
- mają możliwość przeżycia całej gamy uczuć związanych z życiem i działalnością w społeczeństwie.
Przyjęcia dzieci do Przedszkola odbywają się za pomocą systemu rekrutacji elektronicznej zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Konina.
Do Przedszkola przyjmowane są dzieci od 3 - do 6 roku życia. W przypadku wolnych miejsc również dieci 2,5 letnie. Rodzice dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych dołączają do kart zgłoszeń orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.
Przedszkole prowadzi również zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka na podstawie posiadanej przez dziecko opinii wydanej przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną.
Przedszkole posiada:
- gabinet do pracy indywidualnej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- gabinet logopedyczny
- gabinet psychologa i pedagoga
- gabinet Integracji Sensorycznej i terapii ruchowej
W/w pomieszczenia spełniają najwyższe potrzeby w pracy z dzieckiem, są dobrze wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne, sprzęt, komputery oraz klimatyzację.
W oddziałach integracyjnych zatrudniani są pedagodzy specjalni , którzy wspólnie z nauczycielem przedszkola opracowują i realizują podstawowe założenia wynikające z programu wychowania i nauczania danej grupy wiekowej.
Prowadzimy:
- warsztatowe spotkania samokształceniowe
- pomoc psychologiczną dla dziecka i jego rodziny
- pomoc logopedyczną
- w zależności od potrzeb dzieci tworzymy zespoły pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- usprawnianie dysfunkcji ruchu poprzez zajęcia z rehabilitantem.
- terapię Integracji Sensorycznej.
Oferujemy dwie formy zajęć dodatkowych dla dzieci :
- forma nieodpłatna
- forma opłacana przez rodziców
Zajęcia nieodpłatne w ramach etatów przedszkola:
- język angielski
- rytmika
- terapia logopedyczna
- ćwiczenia usprawniające narządy ruchu
- zajęcia z pedagogiem i psychologiem
- zajęcia warsztatowe oraz grupy wsparcia dla rodziców prowadzone przez pedagoga
- warsztaty artystyczne
Zajęcia opłacane przez rodziców:
- koncerty muzyczne
- cykliczne przedstawienia teatralne dla dzieci
Współpracujemy z różnymi instytucjami w celu wspierania rozwoju dziecka i zapewnienia potrzeb dziecka i rodziny:
1. Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie
2. Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
3. Ochroną Środowiska
4. Przedszkolami w Koninie
5. Szkołami Podstawowymi Nr 4, 9,12,15
6. Ośrodkiem Psychoterapii i Psychoedukacji VERBUM w Koninie
7. Ośrodkiem na rzecz dzieci z autyzmem w Gdańsku
8. Superwizorem do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach Edukacyjnych
9. Kuratorami sądowymi
10. Strażą Pożarną
11. Komendą Miejska Policji
Tradycją Przedszkola Nr 10 jest:
1. Bogaty program uroczystości przedszkolnych
2. Uroczystości z rodzicami i dla rodziców
3. Organizacja wycieczek bliższych oraz dalszych
4. Obchody Nadania Imienia Przedszkola
5. Jesiennica (jesienne spotkania z wierszem i piosenką) w przedszkolu
6. Dożynki