• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

Pogoda za oknem coraz częściej zachęca do zabaw poza domem. Dzieci najbardziej lubią bawić się na świeżym powietrzu, gdzie mogą swobodnie poznawać otaczający je świat. Poniżej przedstawiam pomysły na zabawy „podwórkowe”.

  • Malowanie –malowanie farbami na folii, stopami, rękoma. Rysowanie na kartonach itp. Rysowanie, malowanie to zabawy, które bardzo dobrze wpływają na rozwój dziecka i jego małych rączek.
  • Rysowanie kredą na chodniku .
  • Kształty chmur – jaki kształt przybrała widziana chmura.
  • Skakanie po kałużach – wiosna, lato - deszcz i kałuże będą ciepłe.
  • Latawiec – najlepiej wykonany wspólnie.
  • Badminton – dla maluchów mogą być paletki z rzepami, dla starszych dzieci tradycyjne.
  • Oglądamy przejeżdżające samochody – Zgadujemy, w jakim kolorze samochód pojedzie następny.
  • Piknik – można coś dobrego zjeść, posiedzieć na kocyku. W ogrodzie, parku, lesie. Do tego dołożyć gry typu gra w piłkę itp.
  • Plac zabaw – Na placu zabaw zwykle są huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki – każdy z tych sprzętów nie jest tam przypadkowo. Wpływają one na wszystkie układy dziecka i zwiększają wydajność organizmu.
  • Piaskownica – usprawni czynności manipulacyjne, kształtuje zmysł dotyku.
  • Zjeżdżalnia – ćwiczenia równowagi, balansowania ciałem.
  • Huśtawka – uspokaja, ma dobry wpływ na koncentrację. Umożliwia ćwiczenie równowagi.
  • Drabinka – kolejny sprzęt do ćwiczenia równowagi. Usprawnia też ręce.
  • Karuzela – ćwiczenie równowagi. Nauka wprawiania rzeczy w ruch i panowania nad ciałem.
  • Malowanie – a może masz tablicę, na której można rysować, albo sztalugę? Zabawa w malarza na świeżym powietrzu, to zupełnie co innego niż w domu.
  • Tor przeszkód – możliwości jest mnóstwo. Może być to tor przeszkód do przejścia na boso np. kamyki, piasek, kartki papieru, folia, trwa. Może być to tor do przejazdu rowerkiem np.:z pachołków, patyków.
  • Ciepło, zimno – można dodać w zabawie o poszukiwaniu skarbu.
  • Rower, hulajnoga – rowerek to świetny sposób na kształtowanie dużej motoryki. Podobnie hulajnoga, wpłynie na koordynację i rozwój sprawności motorycznej.
  • Balony – sprawdzą i w domu, i na dworze. Do podrzucania, łapania, kopania, szukania. Możecie zrobić też balony wodne.
  • Turlanie i pełzanie – świetnie wspierająca rozwój motoryczny dziecka. Dla starszaka można przygotować koc,z którego może się odwinąć.
  • Chodzenie po krawężniku – świetne ćwiczenia na równowagę, do wykorzystania przy każdym spacerze.
  • Chodzenie boso – trawa, piasek, kamyczki – świetna stymulacja dla małych stóp.
  • Szukamy czterolistnej koniczyny.
  • Ognisko – pieczone ziemniaki, kiełbasa, chleb, z ogniska będą smakowały najlepiej.
  • Poszukiwanie skarbu – skarb można ukryć w piasku, pod krzaczkiem. Można po prostu zachęcić dziecko do poszukiwania skarbu, jak w zabawie w chowanego, a można stworzyć całą historię. Chować karteczki, z kolejnymi wskazówkami, rysować kredą wskazówki.

Życzę dobrej pogody i miłej zabawy.

Joanna Błaszczyk - pedagog

 

 

Przekierowanie na stronę Facebook