• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

JESIENNA PRZYRODA /05-09.2020/

  • Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, życiem i zwyczajami zwierząt; wdrażanie do szanowania przyrody, budzenie wrażliwości na otaczające piękno przyrody    
  • „Co nam szepcze las?” – zagadki słuchowe. Zapoznanie ze sposobem przygotowania się do zimy wybranych zwierząt leśnych – prezentacja multimedialna „Przygotowania do zimy”. Zabawa dydaktyczna -„Sen zimowy”.
  •  Eksperyment badawczy „Co pływa a co tonie”                           
  • „Skarby wiewiórki Basi” – zabawy matematyczne. Wprowadzenie cyfry 1. Aspekt kardynalny i porządkowy.
  • Zabawy i ćwiczenia w gabinecie integracji sensorycznej
  • Kodowanie na dywanie – utrwalenie litery M
  • „Kto mieszka w zoo?” – zagadki i czytanie globalne. „Rymowanki” – zabawa słuchowa, tworzenie rymów.
  •  „L jak lupa” – wprowadzenie liter l, L - ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej, pamięci wzrokowej i czytania – układanie schematów i modeli wyrazów z literą L
  • Zabawy matematyczne z użyciem wiatraka matematycznego – ćwiczenia w przeliczaniu w zakresie 10. Stosowanie określeń: „o 1 mniej, o 1 więcej, tyle samo”.
  • Poznanie sposobów zimowania różnych owadów. „Owady – w czym są podobne, a czym się różnią”. „W jaki sposób możemy pomóc owadom?” – filmik edukacyjny. Prezentacja domku dla owadów, wyjaśnienie jego przeznaczenia
  • Jesienne zwierzęta – praca plastyczna
  • „Idzie zima, chudy nie przetrzyma” – rozmowa na temat sposobu przygotowania się zwierząt do zimy na podstawie zdjęć i wiersza. Czytanie globalne wyrazów: wiewiórka, sowa, borsuk, mysz, lis. „W lesie” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
  • „Pracowite owady” – zabawa muzyczno-ruchowa do utworu „Marsz turecki” W.A. Mozarta.
  • KDS - Przygotowanie wzoru litery „t"
  • Praca z książką : 5-latki: KP1/25,26,27, 28,29

                                       ZG.11,12

                                         6-latki:KP1.31,32,33,34, 35

                                                     L11

                                                     CzIP.11,12

                                                    

KOSZYK PANI JESIENI /12-16.10.2020/

  • Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych: wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej  i przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane), zachęcenie do próbowania warzyw mniej znanych
  • Rozmowa nt „Dzięki komu mamy owoce i warzywa?” inspirowana opowiadaniem M.Mazan „Mrówczy trud
  • Historyjka obrazkowa „W sadzie” – stosowanie wyrazów określających następstwo czasu: najpierw potem. Poznanie nazw drzew owocowych. Globalne czytanie wyrazu „sad”.
  • Kodowanie „Jesienne owoce”
  • Matematyczne zabawy z warzywami z wykorzystaniem wiatraka matematycznego . Klasyfikowanie. Porównywanie liczebności zbiorów.  Ćwiczenia w dodawaniu na konkretach.
  • Warsztaty sportowe „Przedszkolak w ruchu” Liga Przedszkolaka – rozgrywki piłki nożnej
  • Kodowanie na dywanie – utrwalenie litery L
  • „Jaka to torba?”– zagadki obrazkowe. „T jak torba” – wprowadzenie liter t, T – tworzenie schematów i modeli wyrazów z literą T, pisanie litery T w powiększonej liniaturze
  • KDS – litera „t” – ćwiczenia ruchowo- słuchowo-wzrokowe
  • Kodowanie i dekodowanie drogi za pomocą figur geometrycznych – „W warzywnym ogródku”
  • „Grzyby” – ćwiczenia w wypowiadaniu się. Rozumienie dwuznaczności wyrazów. Globalne czytanie nazw grzybów. Budowa grzyba.
  • „Owoce” – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem W4
  • Prezentacja multimedialna „Owoce i warzywa” – utrwalenie wiadomości na temat znajomości warzyw i owoców, poszerzenie wiedzy dotyczącej witamin znajdujących się w owocach i warzywach
  • „Jesienna muzyka” – zabawy rytmiczno-taneczne przy muzyce z wykorzystaniem bum bum rurek i instrumentów perkusyjnych
  • Polskie parki narodowe – filmik edukacyjny
  • Eksperyment badawczy „Jakie kolory kryją się w liściach?”
  • Praca z książką: 5-latki: KP1/30,31,32,33, 34,35

                                                ZG.13, 14

                                     6-latki: KP1.36,37,38,39,40,41,42

                                                      L13,14

                                                      CzIP.13,14

SKARBY JESIENI /19-23.10.2020/

  • Poznanie sposobu przechowywania żywności przez okres zimowy oraz nazw miejsc, w których przechowuje się zapasy (spiżarnia, piwnica),rozumienie znaczenia robienia zapasów i ich przechowywania przez zimę, wdrażanie do czerpania radości z dzielenia się zapasami z innymi.
  • „Robimy przetwory” – słuchanie i rozmowa na temat tekstu Anny Onichimowskiej. Obejrzenie prezentacji multimedialnej „Przygotowania ludzi do zimy”.
  • KDS – „Co to za litera?”
  • Kontynuowanie tworzenia rytmów ze skarbów jesieni
  • Zabawa matematyczna „Skarby w słoiku” – wprowadzenie cyfry 2. Aspekt kardynalny i porządkowy.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  metodą zadaniową – ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia
  • Kodowanie na dywanie – utrwalenie litery T
  • „Indyk” – praca z wierszem, ćwiczenia ortofoniczne. „I jak indyk” – wprowadzenie liter i, I.
  • Filmik edukacyjny dla dzieci ”Skarby pszczelarza”- budzenie zainteresowania pracą pszczelarza. Życie pszczół jesienią. Pracowity jak… - rozmowa o pracowitości.
  • Praca plastyczna „Koszyk Pani Jesieni
  • „Klamerkowe zakamarki” – zabawy z sylabami i głoskami
  • „Skarby jesieni” – układanie zagadek o tematyce jesiennej
  • „Mrożonki, suszki,  świeżaki” – zabawa badawcza. Mrożenie i suszenie jako sposób na przechowywanie darów jesieni i zatrzymanie lata.
  • „Przepis na zdrowie” – zapoznanie z piosenką, zabawy rytmiczne, akompaniowanie kolegom do ruchu na instrumentach perkusyjnych z uwzględnieniem rytmu i tempa.
  • Eksperyment badawczy „Jaki kolor ma czerwona kapusta?”
  • KDS – przygotowanie wzoru litery „d”
  • Praca z książką : 5-latki: KP1/36,37,38,39,55

                                      ZG.15,16

                                      6-latki: KP1/43,44,45,46,47

                                                   L15,16

                                                   CzIP.15,16

NASZA MAŁA OJCZYZNA /26-30.10.2020/

  • Poznanie nazwy kraju, wzbogacanie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna; doskonalenie umiejętności pamięciowego opanowania swojego adresu: miejscowość, nazwa ulicy (osiedla), numer domu (bloku, mieszkania),  rozwijanie poczucia tożsamości narodowej
  • Rozmowa o patriotyzmie na podstawie opowiadania J. Chmielewskiej „Prezent dla Ojczyzny”. Przypomnienie symboli narodowych. Czytanie globalne wyrazów mapa, Polska. Wykonanie kokardy narodowej.
  • KDS – ćwiczenia ruchowe i ruchowo-wzrokowe z głoską „d”
  • Zagadki słuchowo-obrazkowe
  • Zabawa matematyczna „Samochody w moim mieście”. Ćwiczenia w dodawaniu.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg W. Sherborne
  • Kodowanie na dywanie – utrwalenie litery I
  • „D jak dom” – zabawa dydaktyczna na podstawie prezentacji multimedialnej.
  • Kodowanie i dekodowanie drogi za pomoca figur geometrycznych „Moja mała ojczyzna”
  • Układanie rytmów
  • Filmik edukacyjny „Wędrówki z mapą – krajobrazy Polski”. Poznawanie nazw różnych regionów Polski i nazw ich mieszkańców. Ćwiczenia językowe.
  • „Polska – mój dom” – kreatywna praca plastyczna w wykorzystaniem konturu mapy Polski
  • „Stroje regionalne” –  poznanie wyglądu strojów
  • z różnych regionów Polski, zapoznanie z elementami stroju regionalnego; poszerzenie słownika biernego o słowa: czepiec, zapaska.
  • „Tańce ludowe naszego regionu” – zabawy muzyczno-ruchowe przy melodiach ludowych.
  • Zabawy z powietrzem – doświadczenia
  • Kodowanie
  • Praca z książką: 5-latki: KP1.40,41,42,43,44

                                                   ZG 17

                                      6-latki: KP1.48,49,50,51,52

                                                   L17,18

                                                  CzIP.17,18

Przekierowanie na stronę Facebook