JESIENNA PRZYRODA /05-09.2020/
- Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, życiem i zwyczajami zwierząt; wdrażanie do szanowania przyrody, budzenie wrażliwości na otaczające piękno przyrody
- „Co nam szepcze las?” – zagadki słuchowe. Zapoznanie ze sposobem przygotowania się do zimy wybranych zwierząt leśnych – prezentacja multimedialna „Przygotowania do zimy”. Zabawa dydaktyczna -„Sen zimowy”.
- Eksperyment badawczy „Co pływa a co tonie”
- „Skarby wiewiórki Basi” – zabawy matematyczne. Wprowadzenie cyfry 1. Aspekt kardynalny i porządkowy.
- Zabawy i ćwiczenia w gabinecie integracji sensorycznej
- Kodowanie na dywanie – utrwalenie litery M
- „Kto mieszka w zoo?” – zagadki i czytanie globalne. „Rymowanki” – zabawa słuchowa, tworzenie rymów.
- „L jak lupa” – wprowadzenie liter l, L - ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej, pamięci wzrokowej i czytania – układanie schematów i modeli wyrazów z literą L
- Zabawy matematyczne z użyciem wiatraka matematycznego – ćwiczenia w przeliczaniu w zakresie 10. Stosowanie określeń: „o 1 mniej, o 1 więcej, tyle samo”.
- Poznanie sposobów zimowania różnych owadów. „Owady – w czym są podobne, a czym się różnią”. „W jaki sposób możemy pomóc owadom?” – filmik edukacyjny. Prezentacja domku dla owadów, wyjaśnienie jego przeznaczenia
- Jesienne zwierzęta – praca plastyczna
- „Idzie zima, chudy nie przetrzyma” – rozmowa na temat sposobu przygotowania się zwierząt do zimy na podstawie zdjęć i wiersza. Czytanie globalne wyrazów: wiewiórka, sowa, borsuk, mysz, lis. „W lesie” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
- „Pracowite owady” – zabawa muzyczno-ruchowa do utworu „Marsz turecki” W.A. Mozarta.
- KDS - Przygotowanie wzoru litery „t"
- Praca z książką : 5-latki: KP1/25,26,27, 28,29
ZG.11,12
6-latki:KP1.31,32,33,34, 35
L11
CzIP.11,12
KOSZYK PANI JESIENI /12-16.10.2020/
- Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych: wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej i przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane), zachęcenie do próbowania warzyw mniej znanych
- Rozmowa nt „Dzięki komu mamy owoce i warzywa?” inspirowana opowiadaniem M.Mazan „Mrówczy trud
- Historyjka obrazkowa „W sadzie” – stosowanie wyrazów określających następstwo czasu: najpierw potem. Poznanie nazw drzew owocowych. Globalne czytanie wyrazu „sad”.
- Kodowanie „Jesienne owoce”
- Matematyczne zabawy z warzywami z wykorzystaniem wiatraka matematycznego . Klasyfikowanie. Porównywanie liczebności zbiorów. Ćwiczenia w dodawaniu na konkretach.
- Warsztaty sportowe „Przedszkolak w ruchu” Liga Przedszkolaka – rozgrywki piłki nożnej
- Kodowanie na dywanie – utrwalenie litery L
- „Jaka to torba?”– zagadki obrazkowe. „T jak torba” – wprowadzenie liter t, T – tworzenie schematów i modeli wyrazów z literą T, pisanie litery T w powiększonej liniaturze
- KDS – litera „t” – ćwiczenia ruchowo- słuchowo-wzrokowe
- Kodowanie i dekodowanie drogi za pomocą figur geometrycznych – „W warzywnym ogródku”
- „Grzyby” – ćwiczenia w wypowiadaniu się. Rozumienie dwuznaczności wyrazów. Globalne czytanie nazw grzybów. Budowa grzyba.
- „Owoce” – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem W4
- Prezentacja multimedialna „Owoce i warzywa” – utrwalenie wiadomości na temat znajomości warzyw i owoców, poszerzenie wiedzy dotyczącej witamin znajdujących się w owocach i warzywach
- „Jesienna muzyka” – zabawy rytmiczno-taneczne przy muzyce z wykorzystaniem bum bum rurek i instrumentów perkusyjnych
- Polskie parki narodowe – filmik edukacyjny
- Eksperyment badawczy „Jakie kolory kryją się w liściach?”
- Praca z książką: 5-latki: KP1/30,31,32,33, 34,35
ZG.13, 14
6-latki: KP1.36,37,38,39,40,41,42
L13,14
CzIP.13,14
SKARBY JESIENI /19-23.10.2020/
- Poznanie sposobu przechowywania żywności przez okres zimowy oraz nazw miejsc, w których przechowuje się zapasy (spiżarnia, piwnica),rozumienie znaczenia robienia zapasów i ich przechowywania przez zimę, wdrażanie do czerpania radości z dzielenia się zapasami z innymi.
- „Robimy przetwory” – słuchanie i rozmowa na temat tekstu Anny Onichimowskiej. Obejrzenie prezentacji multimedialnej „Przygotowania ludzi do zimy”.
- KDS – „Co to za litera?”
- Kontynuowanie tworzenia rytmów ze skarbów jesieni
- Zabawa matematyczna „Skarby w słoiku” – wprowadzenie cyfry 2. Aspekt kardynalny i porządkowy.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową – ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia
- Kodowanie na dywanie – utrwalenie litery T
- „Indyk” – praca z wierszem, ćwiczenia ortofoniczne. „I jak indyk” – wprowadzenie liter i, I.
- Filmik edukacyjny dla dzieci ”Skarby pszczelarza”- budzenie zainteresowania pracą pszczelarza. Życie pszczół jesienią. Pracowity jak… - rozmowa o pracowitości.
- Praca plastyczna „Koszyk Pani Jesieni
- „Klamerkowe zakamarki” – zabawy z sylabami i głoskami
- „Skarby jesieni” – układanie zagadek o tematyce jesiennej
- „Mrożonki, suszki, świeżaki” – zabawa badawcza. Mrożenie i suszenie jako sposób na przechowywanie darów jesieni i zatrzymanie lata.
- „Przepis na zdrowie” – zapoznanie z piosenką, zabawy rytmiczne, akompaniowanie kolegom do ruchu na instrumentach perkusyjnych z uwzględnieniem rytmu i tempa.
- Eksperyment badawczy „Jaki kolor ma czerwona kapusta?”
- KDS – przygotowanie wzoru litery „d”
- Praca z książką : 5-latki: KP1/36,37,38,39,55
ZG.15,16
6-latki: KP1/43,44,45,46,47
L15,16
CzIP.15,16
NASZA MAŁA OJCZYZNA /26-30.10.2020/
- Poznanie nazwy kraju, wzbogacanie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna; doskonalenie umiejętności pamięciowego opanowania swojego adresu: miejscowość, nazwa ulicy (osiedla), numer domu (bloku, mieszkania), rozwijanie poczucia tożsamości narodowej
- Rozmowa o patriotyzmie na podstawie opowiadania J. Chmielewskiej „Prezent dla Ojczyzny”. Przypomnienie symboli narodowych. Czytanie globalne wyrazów mapa, Polska. Wykonanie kokardy narodowej.
- KDS – ćwiczenia ruchowe i ruchowo-wzrokowe z głoską „d”
- Zagadki słuchowo-obrazkowe
- Zabawa matematyczna „Samochody w moim mieście”. Ćwiczenia w dodawaniu.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg W. Sherborne
- Kodowanie na dywanie – utrwalenie litery I
- „D jak dom” – zabawa dydaktyczna na podstawie prezentacji multimedialnej.
- Kodowanie i dekodowanie drogi za pomoca figur geometrycznych „Moja mała ojczyzna”
- Układanie rytmów
- Filmik edukacyjny „Wędrówki z mapą – krajobrazy Polski”. Poznawanie nazw różnych regionów Polski i nazw ich mieszkańców. Ćwiczenia językowe.
- „Polska – mój dom” – kreatywna praca plastyczna w wykorzystaniem konturu mapy Polski
- „Stroje regionalne” – poznanie wyglądu strojów
- z różnych regionów Polski, zapoznanie z elementami stroju regionalnego; poszerzenie słownika biernego o słowa: czepiec, zapaska.
- „Tańce ludowe naszego regionu” – zabawy muzyczno-ruchowe przy melodiach ludowych.
- Zabawy z powietrzem – doświadczenia
- Kodowanie
- Praca z książką: 5-latki: KP1.40,41,42,43,44
ZG 17
6-latki: KP1.48,49,50,51,52
L17,18
CzIP.17,18