• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

Witamy Was serdecznie i zapraszamy do wspólnych zajęć.smiley Dziś zamieszczamy dla Was propozycje zadań na cały tydzień pod hasłem  „Bezpieczne wakacje tuż, tuż”.  Wybierzcie z nich to, co Was zainteresuje.smiley

 

1. Podczas wykonywania zadań pamiętaj o przerwach:

  • pij wodę, zjedz ulubiony owoc
  • zrelaksuj się przy muzyce
  • obejrzyj ulubioną bajkę
  • pobaw się ulubioną zabawką.

 

2. Korzystaj ze słonecznej pogody  - spędzaj jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu.

 

3. Gimnastyka  poranna na cały tydzień –  wykonuj tylko te ćwiczenia, które są przeznaczone na dany dzień tygodnia

  karta pdf: gimnastyka_poranna.pdf

 

4. Wykonaj Karty Pracy z Tropicieli:

  1. Tropiciele 5-latki – KP 4/ 21,22,23,24
  2. Zeszyt Grafomotoryczny 5-latki nr 51
  3. Tropiciele 4-latki – KP2/30
    • „Górskie kamyki” – zabawa matematyczna. Dzieci mają przygotowane figury geometryczne z Wyprawki Matematycznej 1–4. Rodzic układa rytmy dwu- i trzyelementowe, a zadaniem dziecka jest je kontynuować.

5. Małymi krokami zbliżają się  wakacje. Na pewno Wasi rodzice planują już wyjazdy w różne miejsca. W tym roku z pewnością będziemy nieco ostrożniejsi i uważniejsi w korzystaniu z letniej pogody. Każdy wyjazd trzeba więc starannie zaplanować : gdzie się udamy, co zabierzemy, co będziemy tam robić, jakie stosować zasady bezpieczeństwa. Porozmawiaj o tym w wolnej chwili z rodzicami lub jeśli masz ochotę obejrzyj filmiki.

  • „Nad morzem” -Słońce, piękna pogoda, idealny dzień na plażowanie. Tishi, Tashi i Ubaki wybierają się nad wodę. Będą pływać, opalać się. Zobacz, o jakich ważnych zasadach należy pamiętać podczas wypoczynku nad wodą. Zapamiętaj, co jest ważne, a czego nigdy nie należy robić

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

 

  • „W lesie” Leśne zwierzęta mają niemały kłopot. Po wizycie w lesie ludzi została sterta śmieci i strach, że uciążliwi turyści znów wrócą, będą hałasować, palić ogniska, niszczyć młode drzewka i zakłócać spokój.

   A czy Ty wiesz, jak należy zachowywać się w lesie, aby nie wystraszyć zwierząt?

https://www.youtube.com/watch?v=Yr2bFApujgI

 

  • „W górach” Tishi, Tashi i Ubaki przygotowują się do wycieczki w góry. Muszą spakować plecak i dokładnie zaplanować trasę wycieczki. Czy wiesz, co trzeba ze sobą zabrać i o jakich ważnych rzeczach należy pamiętać. Góry są piękne ale bywają też niebezpieczne...

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 

  • Być może znajdziecie się w  parku narodowym  -Po co istnieją parki narodowe? Co można w nich zobaczyć? Jak należy się zachować w takim parku?  

https://www.youtube.com/watch?v=5rJFs-Osdhk

            https://www.youtube.com/watch?v=SBjZVOMQprA

 

6. Wykorzystaj słoneczną  pogodę i poćwicz  na powietrzu

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

 

7.  Postaraj się rozwiązać muzyczne zagadki „Zgadnij, jaka to piosenka?”. Na pewno je znasz . Jeśli masz ochotę spróbuj je zaśpiewać.

  • Muzyczna zagadka 1

https://www.youtube.com/watch?v=HYfNc4TpOVE

  • Muzyczna zagadka 2

https://www.youtube.com/watch?v=gPxxZdtPpJc

 

8. Skorzystaj z propozycji kart pracy  i ćwicz swoje umiejętności matematyczne:

  • Karta pracy 1 - Owoce tego samego rodzaju pokoloruj na jeden kolor i otocz je pętlą

                    - Pomyśl i utwórz zbiory – otocz je pętlami , każdy zbiór w innym  kolorze

                    - Połącz zbiory tak, aby były one takie same i miały tyle samo elementów

  pobierz kartę tutaj:Karta_pracy_-_Relacje_na_zbiorach.pdf

 

  • Karta pracy 2 - Dorysuj lub skreśl, aby było tyle samo

  pobierz kartę tutaj: Karta_pracy_-_Tyle_samo.pdf

 

  • Otwórz „pudełko” i rozwiąż zadania tekstowe. Możesz wspomóc się liczeniem na kredkach lub klockach.

https://wordwall.net/pl/resource/2085914/matematyka/zadania-tekstowe-marzanna-r

 

9.  A może zachęcą Cię zabawy z sylabami, głoskami, literami

  • Wymień jak najwięcej słów zaczynających się na podane głoski: s, r, z, w, f, d, p, k. Możesz w tej zabawie skorzystać ze strony:

 https://wordwall.net/pl/resource/1306441/stworki-logopedyczne

 

  • Test – utrwalaj głoski i literki

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/41c031e3059fd5cca6532a791cb559b6_/index.html

 

  • Koło fortuny – podziel wylosowane wyrazy na sylaby lub głoski 

https://wordwall.net/pl/resource/939187/polski/ko%c5%82o-fortuny-sylaby-i- g%c5%82oski

 

 

10. Ćwicz sprawność ręki – rysuj szlaczki. Pamiętaj, rysując nie odrywaj ręki od kartki, rysuj ruchem płynnym, ciągłym.

 

karty pobierz tutaj: szlaczki_1.pdfszlaczki_2.pdfszlaczki_3.pdf   

 

11. Nie masz pomysłu na zabawę. Oto kilka propozycji:

  • zakręć ruletką a nuda zniknie 

https://wordwall.net/pl/resource/921577/edukacja-przedszkolna/zabawa-na-dzi%c5%9b

 

https://wordwall.net/pl/resource/2127054/na-%C5%82%C4%85ce-zadania

 

  • Weź kredki, farby, nożyczki – to co masz w  zasięgu ręki - rysuj, maluj, twórz własne obrazki.
  • Masz ochoty na lody – oto sprawdzony przepis na domowy sorbet, czyli lody bananowo – arbuzowe

          Lody są pyszne, mają wspaniały - wyrazisty smak. Nie zawierają żadnych sztucznych   

          składników.

          Składniki: 3-4 banany, kawałek arbuza (np. około 1/8 arbuza), 1-2 nektarynki

                           lub brzoskwinie, sok z połowy cytryny lub limonki, kilka świeżych listków

                           mięty ( jeśli ktoś lubi miętowy smak i zapach) 

          Wykonanie: Wszystkie składniki myjemy, obieramy ze skóry, usuwamy pestki

                              i  miksujemy razem. Dodajemy sok z cytryny i mieszamy. Gotowy sorbet

                              wlewamy do pojemników lub małych kubeczków i wkładamy na kilka

                              godzin do zamrażalnika. W domowe lody owocowe można powkładać

                              patyczki . Smacznego!

 

  • Jeśli lubisz zagadki  - spróbuj je rozwiązać: „Czym podróżujemy?”

         pobierz kartę tutaj: zagadki_Czym_podrozujemy.pdf

 

  • A może zechcesz rozwiązać Wakacyjny quiz:

 

1. Jak nazywa się pora roku, kiedy rozpoczynają się  wakacje:
a. lato
b. wiosna
c. jesień

 

2. Po jeziorze pływają:
a. kajaki
b. żaglówki
c. okręty

 

3. Kajakiem można płynąć wykonując ruchy:
a. wiosłem
b. kijem
c. sznurkiem
 

4. Podczas rejsu łodzią lub żaglówką konieczne jest założenie:
a. czepki
b. kamizelki ratunkowej
c. butów

5. Jakich zasad należy przestrzegać podczas poruszania się po morzach, jeziorach:
a. przepisów drogowych
b. nie przestrzega się żadnych przepisów
c. przepisów dotyczących żeglugi

 

6. Idąc w góry pamiętamy o:
a. kole ratunkowym
b. wygodnych butach
c. wiaderku i łopatce

 

7. Tatry to:
a. jezioro
b. miasto
c. najwyższe góry w Polsce
 

8. W górach można spotkać
a. konia
b. wiewiórkę
c. niedźwiedzia

 

9. W lesie wolno:
a. krzyczeć
b. chodzić wyznaczonymi szlakami
c. niszczyć drzewa

 

10. Podróż statkiem to:
a. wyprawa
b. rejs
c. rajd
 

11. Rybacki statek to:
a. jacht
b. kuter
c. okręt


12. Pojazdem wodnym kierujemy przy pomocy:
a. kierownicy
b. steru
c. odpowiednich przycisków

 

13. Drogę statkom do portu morskiego wskazuje:
a. drogowskaz
b. latarnia morska
c. ptaki


14. Miejsce, w którym zatrzymują się statki podczas podróży to:
a. garaż
b. molo
c. port

15. Najważniejszą osobą na statku jest:
a. kapitan
b. kucharz
c. majtek

16. Jeżeli statek ma zatrzymać się w określonym miejscu:
a. zaciągamy hamulec
b. rzucamy kotwicę
c. przestajemy nim kierować

17. Boczne ściany statku to:
a. przegrody
b. maski
c. burty

18. Przyrząd do ustalania kierunku podczas rejsu statkiem to:
a. tarcza
b. kompas
c. ołówek
 

Powodzenia w Waszych działaniach! yes

Do zobaczenia w poniedziałek.

Życzymy udanego weekendu. smiley

 

Przekierowanie na stronę Facebook