• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Tekst łatwy do czytaniaInformacje o przedszkolu w języku migowym

Zobacz wszystko

Witamy kochaniheart

To już środek tygodnia. Dzisiaj nauczycie się mówić „cześć” w różnych językach, dowiecie się jak żyją i wyglądają dzieci z różnych zakątków świata, zabawicie się w Indian i zatańczycie indiański taniec. A na zakończenie sprawdzicie swoje wiadomości na temat dzieci z innych krajów. Jak co środę czekają na Was również zabawy rytmiczne – zajrzyjcie w zakładkę „Rytmika-zajęcia umuzykalniające” i skorzystajcie z dzisiejszych propozycji zabaw muzycznych. Życzymy miłej zabawy. smileysmiley

Oto propozycje zabaw na dziś:

1. Dziś przywitamy się w różnych językach. Kliknij na poniższy link, ułóż puzzle, a dzieci z różnych krajów przywitają się z Tobą mówiąc „cześć” w swoim ojczystym języku.

http://scholaris.pl/resources/run/id/49631

2. Obejrzyj filmik „Jesteśmy dziećmi” przedstawiający wiersz B. J. Łukowiak „My Dzieci Świata” lub poproś rodzica o jego przeczytanie. Opowiada on o zwyczajach dzieci z różnych kontynentów. Przedstawia kulturę, otoczenie oraz ubiór dzieci z różnych stron świata: Polska, Japonia, Indie, Ameryka Północna, Meksyk, Grenlandia, Chiny, Afryka, Hawaje.

Słuchaj uważnie, a następnie odpowiedz na pytania:

- Co jest znakiem polskich dzieci?

- Jak nazywa się dom grenlandzkiego Eskimosa?

- Na jakim kontynencie żyją Pigmeje?

- W jakim kraju została odkryta czekolada?

- Czym dzieci w Chinach jedzą dania z ryżu? Gdzie tańczy się taniec hula?

- Który kraj nazywamy krajem Kwitnącej Wiśni?

- Co nosi się w Japonii? Jak nazywa się sukienka, którą noszą dziewczynki w Indiach?

- Czyi przodkowie mieszkali w tipi i jeździli na mustangach?

 

pobierz tekst wiersza do przeczytania tutaj: My_Dzieci_Swiata.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0 / filmik pobrany z kanału Bajki Po Polsku/

3. Czas na krótki odpoczynek. Umyj ręce, napij się wody lub soku, zjedz owoc.

4. Zapraszamy Cię teraz do zabawy tanecznej z piosenką „Indiański taniec”. Spróbuj zatańczyć tak, jak dzieci pokazane w animacji do piosenki.

1. Dziś jesteśmy Indianami

I tańczymy taniec nasz.

W przód leciutko pochylony,

Idzie w kole każdy z nas.

Ref. Heja, heja! Na prerii widać wielki kurz.

Heja, heja! Indianie chodzą w kole już.

Heja, heja! Indianie tańczą właśnie tak.

Heja, heja! Ten okrzyk to jest Indian znak!

2. Dziś jesteśmy Indianami,

Każdy z nas pióropusz ma,

Taniec Indian tańczyć chcemy

Dla nas ta muzyka gra.

Ref. Heja, heja!..

https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

5. Mamy teraz dla Ciebie kilka ćwiczeń utrwalających zdobyte wiadomości:

  • Karta Pracy cz.4 nr 18 Tropiciele 5-latek/ (dwie strony): Przyjrzyj się uważnie postaci Indianina z lewej strony. Pokoloruj postać z prawej strony zgodnie z podanym kodem. Zaprowadź dzieci do właściwych domów – użyj różnych kolorów.
  • Karta Pracy cz.2 nr 25 Tropiciele 4-latek - Narysuj po szarym śladzie postać swojego kolegi lub koleżanki. Postaci dorysuj nos, oczy, buzię, włosy. Z prawej strony kartki narysuj po śladzie piłkę. Z lewej strony kartki nalep rower.  Nad postacią narysuj motyla po śladzie.
  • „Rebusy i zagadki” - połącz flagę państwa z charakterystyczną dla niego budowlą

http://scholaris.pl/zasob/53373?eid[]=POCZ&bid=0&iid=&query=dzieci&api=

  • „Dzieci z różnych stron świata, ich domy i zabawy” – prezentacja. Wskaż odpowiednie dzieci i ich domy

https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM

6. W wolnej chwili pobaw się swoimi ulubionymi zabawkami i koniecznie skorzystaj z uroków pięknej pogody i wybierz się z rodzicami na spacer.

Przekierowanie na stronę Facebook