Witamy kochani
To już środek tygodnia. Dzisiaj nauczycie się mówić „cześć” w różnych językach, dowiecie się jak żyją i wyglądają dzieci z różnych zakątków świata, zabawicie się w Indian i zatańczycie indiański taniec. A na zakończenie sprawdzicie swoje wiadomości na temat dzieci z innych krajów. Jak co środę czekają na Was również zabawy rytmiczne – zajrzyjcie w zakładkę „Rytmika-zajęcia umuzykalniające” i skorzystajcie z dzisiejszych propozycji zabaw muzycznych. Życzymy miłej zabawy.
Oto propozycje zabaw na dziś:
1. Dziś przywitamy się w różnych językach. Kliknij na poniższy link, ułóż puzzle, a dzieci z różnych krajów przywitają się z Tobą mówiąc „cześć” w swoim ojczystym języku.
http://scholaris.pl/resources/run/id/49631
2. Obejrzyj filmik „Jesteśmy dziećmi” przedstawiający wiersz B. J. Łukowiak „My Dzieci Świata” lub poproś rodzica o jego przeczytanie. Opowiada on o zwyczajach dzieci z różnych kontynentów. Przedstawia kulturę, otoczenie oraz ubiór dzieci z różnych stron świata: Polska, Japonia, Indie, Ameryka Północna, Meksyk, Grenlandia, Chiny, Afryka, Hawaje.
Słuchaj uważnie, a następnie odpowiedz na pytania:
- Co jest znakiem polskich dzieci?
- Jak nazywa się dom grenlandzkiego Eskimosa?
- Na jakim kontynencie żyją Pigmeje?
- W jakim kraju została odkryta czekolada?
- Czym dzieci w Chinach jedzą dania z ryżu? Gdzie tańczy się taniec hula?
- Który kraj nazywamy krajem Kwitnącej Wiśni?
- Co nosi się w Japonii? Jak nazywa się sukienka, którą noszą dziewczynki w Indiach?
- Czyi przodkowie mieszkali w tipi i jeździli na mustangach?
pobierz tekst wiersza do przeczytania tutaj: My_Dzieci_Swiata.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0 / filmik pobrany z kanału Bajki Po Polsku/
3. Czas na krótki odpoczynek. Umyj ręce, napij się wody lub soku, zjedz owoc.
4. Zapraszamy Cię teraz do zabawy tanecznej z piosenką „Indiański taniec”. Spróbuj zatańczyć tak, jak dzieci pokazane w animacji do piosenki.
1. Dziś jesteśmy Indianami
I tańczymy taniec nasz.
W przód leciutko pochylony,
Idzie w kole każdy z nas.
Ref. Heja, heja! Na prerii widać wielki kurz.
Heja, heja! Indianie chodzą w kole już.
Heja, heja! Indianie tańczą właśnie tak.
Heja, heja! Ten okrzyk to jest Indian znak!
2. Dziś jesteśmy Indianami,
Każdy z nas pióropusz ma,
Taniec Indian tańczyć chcemy
Dla nas ta muzyka gra.
Ref. Heja, heja!..
https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY
5. Mamy teraz dla Ciebie kilka ćwiczeń utrwalających zdobyte wiadomości:
- Karta Pracy cz.4 nr 18 Tropiciele 5-latek/ (dwie strony): Przyjrzyj się uważnie postaci Indianina z lewej strony. Pokoloruj postać z prawej strony zgodnie z podanym kodem. Zaprowadź dzieci do właściwych domów – użyj różnych kolorów.
- Karta Pracy cz.2 nr 25 Tropiciele 4-latek - Narysuj po szarym śladzie postać swojego kolegi lub koleżanki. Postaci dorysuj nos, oczy, buzię, włosy. Z prawej strony kartki narysuj po śladzie piłkę. Z lewej strony kartki nalep rower. Nad postacią narysuj motyla po śladzie.
- „Rebusy i zagadki” - połącz flagę państwa z charakterystyczną dla niego budowlą
http://scholaris.pl/zasob/53373?eid[]=POCZ&bid=0&iid=&query=dzieci&api=
- „Dzieci z różnych stron świata, ich domy i zabawy” – prezentacja. Wskaż odpowiednie dzieci i ich domy
https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM
6. W wolnej chwili pobaw się swoimi ulubionymi zabawkami i koniecznie skorzystaj z uroków pięknej pogody i wybierz się z rodzicami na spacer.