Drodzy Rodzice,
Proponujemy kolejne zadania, oczywiście do wyboru, na miarę możliwości Państwa i dzieci, w ramach pracy zdalnej. Dziękujemy za Państwa pomoc.
Drogie dzieci
Czy domyślacie się, skąd się bierze chleb? I jak to się dzieje, że codziennie rano tata przynosi ze sklepu świeże bułeczki na śniadanie? O tym dowiecie się już dziś. Znajdziecie wiele nowych zabaw…nie zapomnimy tez o matematyce…Życzymy miłej zabawy.
Oto nasze propozycje na dziś:
1. Na powitanie proponujemy dziś piosenkę „Mało nas do pieczenia chleba”. Spróbuj zaśpiewać razem z dziećmi.
Mało nas, mało nas Do pieczenia chleba,
Tylko nam, tylko nam Ciebie tu potrzeba!
Dużo nas, dużo nas Do pieczenia chleba,
Więc już nam, więc już nam Ciebie tu nie trzeba!
https://www.youtube.com/watch?v=YC-pDKWLRKw
Czy już się domyślasz o czym dzisiaj będzie mowa??? Tak – zgadza się! O chlebie i o tym jak powstaje.
2. Codzienne mama kupuje w sklepie świeży chlebek lub bułeczki. Czy wiesz skąd one pochodzą? Obejrzyj filmik edukacyjny „Od ziarenka do bochenka” i spróbuj odpowiedzieć na pytania / poproś o ich przeczytanie kogoś dorosłego/:
- Jak nazywa się pora roku, kiedy rolnicy sieją zboże?,
- Jakie maszyny wykorzystuje się do siania zboża?
- Co sieje rolnik na wiosnę?
- Kiedy nadchodzą żniwa?
- Jak nazywa się maszyna, która kosi zboże?
- Gdzie zawozi się worki z ziarnami zboża?
- Po co się to robi?
- Co dalej dzieje się z mąką z młyna?
https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
Brawo! Świetnie odpowiedziałeś na pytania! Pilnie obejrzałeś filmik.
3. Przyjrzyj się obrazkom. Opowiedz je. Ułóż obrazki w takiej kolejności, aby powstała historyjka „Jak powstaje chleb?”. W puste okienka wpisz odpowiednie cyfry. Poproś kogoś dorosłego o sprawdzenie zadania:)
pobierz tutaj kartę: historyjka_Jak_powstaje_chleb.pdf
4. Pracowałeś bardzo starannie, więc czas na małą przerwę – wypij szklankę wody lub soku lub zjedz owoc. Połóż się wygodnie i wysłuchaj bajki „Co słonko widziało?” cz. 2
https://www.youtube.com/watch?v=ic1lxkPd_Ks
5. Wykonaj Kartę pracy „Jak powstaje chleb?” Wiesz już doskonale jak to się dzieje, że w sklepach mamy codziennie świeży chlebek, wiesz też, że jest on wynikiem pracy wielu osób: rolnika, młynarza i piekarza. Możesz teraz sprawdzić swoją wiedzę na temat znajomości kolejności poszczególnych etapów powstawania chleba. Uzupełnij kartę pracy i narysuj co się działo najpierw, co następnie, co potem, a co na końcu by powstał chleb. /poproś kogoś starszego o pomoc i o sprawdzenie Twojego zadania/.
pobierz tutaj kartę: Jak_powstaje_chleb.pdf
Lub
Wykonaj Kartę Pracy cz.2 nr 16 – /Tropiciele 4-latek/ i ułóż historyjkę obrazkową we właściwej kolejności.
6. Nie zapomnimy dziś także o matematyce. Pobaw się w określanie i rozpoznawanie stosunków przestrzennych . To nie jest trudne. Na pewno dasz radę!
http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661
lub
Stań na środku pokoju, rozejrzyj się wokół siebie i odpowiedz na pytania:
- Co się znajduje po Twojej prawej stronie?
- Co się znajduje przed Tobą?
- Co leży na kanapie po lewej stronie?
- Czy coś leży pod kanapą?
14.04.2020
Drodzy Rodzice,
Proponujemy kolejne zadania, oczywiście do wyboru, na miarę możliwości Państwa i dzieci, w ramach pracy zdalnej. Dziękujemy za Państwa pomoc.
Dzień dobry! Zaczynamy kolejny tydzień wspólnej pracy. W tym tygodniu opowiemy Wam
o trudnej, ale bardzo ważnej pracy rolnika. A dziś będziemy naśladować pracę rolnika, będzie kolejna dawka gimnastyki, „rozpędzimy „ chmurki i pobawimy się wodą.
Zapraszamy.
Oto nasze propozycje na dziś
1. Proponujemy byś zaśpiewał piosenkę na powitanie „Rolnik pole orze”, która z pewnością wprowadzi Cię w tematykę tego tygodnia.
https://www.youtube.com/watch?v=T9PSIDfM_BE
2. Posłuchaj opowiadania „Praca rolnika”. Poproś kogoś dorosłego o przeczytanie
opowiadania. Słuchając zwróć uwagę i odpowiedz na pytania :
- Jakie czynności wykonuje rolnik o świcie?
- Jakie czynności wykonuje rolnik rano?
- Jakie czynności wykonuje rolnik w południe?
- Jakie czynności wykonuje rolnik o zmierzchu?
- Jakie czynności wykonuje rolnik wieczorem?
- Po co rolnik hoduje zwierzęta i uprawia rośliny?
W wiejskiej zagrodzie praca wre już od świtu. Gospodarz wcześnie wstał,
by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach
mieszał paszę dla świń, nalewał wodę do zbiorników i poideł. Wielkimi
widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni,
gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników.
Naniósł również z kopy obok świeżego siana. Na koniec poszedł do obory,
gdzie już czekały na niego krowy. Stały i muczały, a on najpierw je nakarmił,
a potem zabrał się do dojenia. Podchodził do każdej z nich i siadał obok na
małym stołeczku. Obiema rękoma chwytał wymiona i doił krowę. Do wiaderka
płynęło ciepłe mleko.
Po oporządzeniu zwierząt gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził
z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował
całe pole, równiutko, rządek przy rządku. Następnie wsypał ziarno do
wielkiego wiadra i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę.
Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać
bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt.
Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnie, kury oraz kaczki. Wieczorem, po kolacji, mógł nareszcie odpocząć.
A teraz spróbuj naśladować wszystkie czynności, które musiał wykonać rolnik w ciągu całego dnia.
A może znajdziesz inne ciekawostki o pracy w gospodarstwie. Poszukaj w swoim kąciku książki. Poproś kogoś starszego o pomoc.
3. Kolejna dawka ćwiczeń gimnastycznych na zdrowy kręgosłup na pewno poprawi Tobie samopoczucie i rozładuje Twoją energię i najważniejsze – usprawni Twój kręgosłup. Zaproś do ćwiczeń mamę lub tatę.
https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y
4.Wykonaj kartę pracy z Zeszytu grafomotorycznego nr 44 /Tropiciele-5-latek/ - poproś kogoś starszego o przeczytanie polecenia: rysuj traktor po śladzie, pokoloruj go wg własnego pomysłu. Zwróć uwagę na płynny, ciągły ruch ręki.
lub wydrukuj kartę „traktor z przyczepą”
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/traktor-z-przyczepa/
lub obejrzyj filmik i spróbuj narysować traktor samodzielnie.
https://www.youtube.com/watch?v=EcIwkY7OFS4
lub
5. Pięknie pracujesz , jednak czas na przerwę, abyś miał siły do dalszej pracy – wypij szklankę wody lub soku lub zjedz owoc lub wykonaj ćwiczenie: będziemy rozpędzać deszczowe chmurki. Połóż się wygodnie na plecach. Wciągnij powietrze nosem, płynnym ruchem kolistym unieś ręce „rozpędzając chmurki” i połóż je na podłodze za głową. Ponieważ Twoje ręce nie „rozpędziły chmurek” , przy powrocie rąk do pozycji wyjściowej „rozpędź” je wydychając powietrze.
6. Wczoraj był lany poniedziałek, dziś również proponujemy zabawy z wodą. Poproś o pomoc kogoś dorosłego. Jeśli masz ochotę wykonaj wybrane z pięciu eksperymentów:
- Lampa lava – potrzebne będą: olej, woda, barwnik, tabletka musująca
- Kolorowy deszcz – potrzebne będą: woda, pianka do golenia, barwniki
- Burza w szklance wody - potrzebne będą: woda, olej, barwniki
- Tańczący olej - potrzebne będą woda: olej, kakao, sól
- Kolorowe wulkany - potrzebne będą: woda, barwniki, soda oczyszczona, kwasek cytrynowy.
https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts